شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس ضمن بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران (۱۳ مهر ۱۴۰۳) نوشت که ایشان مسلمانان را به اتحاد علیه «دشمن مشترک» و «متجاوز» اسرائیل دعوت کردند.

اسکای نیوز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این شبکه تلویزیونی با پخش تصاویری از مصلای تهران، حضور رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس را که منطقه غرب آسیا در پی تحولات غزه و لبنان با تنش مواجه است حائز اهمیت توصیف کرد.

اسکای نیوز در صفحه ویژه مربوط به تحولات خاورمیانه، فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: این برای نخستین بار طی چهار سال گذشته است که آیت‌الله علی خامنه‌ای نماز جمعه را در تهران اقامه می‌کنند. ایشان در فرمایشات خود از ملت‌های مسلمان، از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان خواست تا کمربند استقلال را ببندند. رهبر ایران همچنین عملیات هفتم اکتبر و پاسخ موشکی ایران را اقدامی مشروع علیه (رژیم) اسرائیل توصیف کردند.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، بیانات رهبر معظم انقلاب، کمتر از یک هفته پس از ترور حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جریان حمله هوایی (رژیم) اسرائیل مطرح می‌شود.

در همین حال آلیستر بونکال، خبرنگار حوزه خاورمیانه اسکای نیوز سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی را یک فراخوان و دعوت از جهان اسلام برای اتحاد علیه رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان این که سیاست قرآن این است که ملت‌های مسلمان باهم پیوستگی داشته باشند، تاکید کردند: دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است.

ایشان تصریح کردند: هر ملتی حق دارد از کشور و خاک خود در مقابل متجاوز دفاع کند و طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود و حق با فلسطینی ها بود. کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل نیز یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

رهبر معظم انقلاب همچنین در خطبه‌ دوم نماز جمعه فرمودند: دشمن نمی‌تواند به تشکیلات مقاومت ضربه بزند کشتار غیر نظامیان را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند. دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌اللّه یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌اللّه صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد میکند.

کد خبر 887397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    0 0
    رژیم صهیونیستی با موشک باران نقاط حساس و پایگاههای خود حساب کار دستش آمد که با ایران وارد نبرد نشود. گانگسترهای جنایتکار آمریکایی به نخست وزیر منفور اسرائیل تذکرات لازم را دادند که ایران غزه نیست ایران لبنان و سوریه نیست ایران کشوری هست که با ت‌وانمندی عملیات شدید موشکی میتواند موجودیت اسرائیل را از بین ببرد.